1. Jasność przekazu
- Czy plakat jest zrozumiały?
- Czy cele, pytania badawcze i hipotezy są jasno sformułowane?
- Czy wyniki i wnioski są jasno sformułowane?
- Czy plakat stanowi logiczną, spójną całość?
2. Zebrane dane
- Czy zebrano odpowiednie dane do udzielenia odpowiedzi na pytanie badawcze?
- Czy metody gromadzenia danych zostały jasno określone? (np. wykorzystanie kwestionariuszy papierowych, rozmów telefonicznych, ankiety internetowej lub innych narzędzi pomiarowych; lub korzystanie ze źródeł wtórnych – opublikowanych raportów, baz danych itp.)
- Czy uwzględniono jakość danych? (tj. dokładność pomiarów, wielkość próby, wiarygodność źródeł itp.)
- Czy próbę wybrano w sposób losowy i czy rozważono skutki braku losowości?
- Czy źródła danych są wymienione na plakacie?
3. Analiza i wnioski
- Czy zebrane dane zostały zanalizowane pod kątem pytań badawczych lub postawionych hipotez?
- Czy zastosowano sposób analizy adekwatny do zebranych danych?
- W jakim stopniu odpowiedziano na postawione pytania badawcze?
- Czy zamieszczono wnioski i czy wynikają one z przeprowadzonej analizy danych?
- Czy uwzględniono ograniczenia powstałe podczas badań i propozycje ulepszenia ich w przyszłości?
4. Wykresy i tabele
- Czy na plakacie umieszczono wykresy /tabele / statystyki odpowiednie do zaprezentowania i podsumowania danych?
- Czy jest wystarczająco dużo wykresów/tabel przedstawiających problem badawczy z różnych perspektyw?
- Czy każdy wykres / tabela jest potrzebny do zilustrowania problemu badawczego?
- Czy wykorzystane wykresy/tabele są opatrzone nagłówkami i objaśnieniami?
5. Prezentacja
- Czy z odległości 2m plakat jest czytelny?
- Czy zachowane są poprawne proporcje między liczbą wykresów i tekstem?
- Czy plakat jest estetyczny?
6. Kreatywność / znaczenie
- Czy pytanie badawcze jest kreatywne, oryginalne?
- Czy badanie odpowiada na interesujące pytanie?
- Czy projekt jest kreatywny i oryginalny?
- Czy plakat przyciąga uwagę?